Smil, smil – for guds skyld smil! Jobber du i kjøpesenter eller annen servicenæring har du hørt det før: SMI-I-I-L! Smile til hva? Og hvordan? Og ikke minst; hvorfor? Ha en plan for smilet ditt – forstå hva en kunde forventer. Bry deg, involver deg, vis empati og løs problemer. Gjør du alt dette – pluss gir litt ekstra av deg selv, så har du et sted å feste smilet ditt: I midten av holdningen din.
- Den med den beste holdningen vinner. Alltid.
Dette får du vite mer om:
- Er service for meg – det samme som for deg?
- Hvem fortjener god service?
- Hvorfor er det så mange som ikke ”ser meg?”
- Gjør det enkelt – SUPERENKELT!
- Få service inn i ryggmargen
- Ikke smil – om du ikke mener det. Bry deg om kunden og smil ærlig.
- Hvorfor er kunden her? Kan jeg løse noen problemer, kanskje?
- Hva gjør jeg med sure kunder?
- Hvordan kan jeg komme meg ut av komfortsonen og inn i kampsonen?
- Lær mer – om produktene, butikken, kollegaer, konkurrenter og DEG!
Du bør sitte igjen med kunnskap om:
- Personlighetstyper og deres vaner
- Hva som skal til for å opptre automatisk og personlig
- Det er ikke hvor god du ER som teller, men hvor god du VIL BLI